LinkExchange

Menu Bar

Button

Ringan

who's.amung.us

Twitter Bird

Tuesday 1 May 2012

Kem Imam Muda dan Ustazah Pilihan

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia......dah lama Lvna tak update blog nie =_="
ok, start !! Minggu lepas hari Jumaat, Sabtu dan Ahad Lvna ada join satu kem yang di beri nama 'Kem Imam Muda dan Ustazah Pilihan'. Best sangat-sangat!!! Banyak aktiviti kitorang buat masa kem tu, antaranya:

Jumaat
Lepas daftar petang tu, pada jam 3 petang kitorang dibawa ke tanah perkuburan, kitorang bergotong-royong membersihkan tanah perkuburan. Pada waktu malam, kitorang berdebat antara peserta dengan facilitator. Diorang berdebat dengan lawak-lawaknya sekali tapi ada nasihat dan maksud disebaliknya.

Sabtu
Pada waktu pagi kitorang riadah, pastu kitorang ada aktiviti sembelihan, ayamlah...tak kan manusia kot. Pastu kitorang ada permainan station ke station. Kitorang solat Asar kat sebelah kubur jepun, sebelah tu ada rumah api British yang lama, menurut sejarah, tempat itu merupakan kawasan pendaratan tentera Jepun dan merupakan kawasan British dahulu. Di situ tempat tentera jepun diserang dan dikebumikan. Hampir 10 ribu tentera jepun dikebumikan kat situ. Pada malam hari tu, kitorang ada aktiviti pengurusan jenazah, kesian yang jadi 'jenazah' basah kuyup diorang sebab dimandikan. Aktiviti tu berakhir pada jam 11 lalu malam. Pada pukul 2 pagi, kitorang dikejutkan oleh fasilitator, ada aktiviti Burung Hantu (dah agak dah).

Ahad
Hari ini merupakan majlis penutupan kem tu. Sebelum majlis penutupan, kitorang bersihkan suruh dulu.

Sekian sahajalah coretan Lvna untuk kali ini.
Assalamualaikum.....

No comments:

Post a Comment

Komen lah ye...
Satu pun jadi...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT@2011-2012 runanivle[dot]blogspot[dot]com