LinkExchange

Menu Bar

Button

Ringan

who's.amung.us

Twitter Bird

Monday 31 December 2012

Ya Allah, malunya...........




Assalamualaikum dan selamat malam semua. Sekarang, 31/12/12 jam 1:43 a.m. Maksudnya tinggal sehari lagi saya akan balik ke hostel. That’s mean, no more tv, facebook, blogging, and else. 2013……saya akan menduduki ujian yang akan menentukan masa depan dan juga pentas untuk membuktikan segala usaha saya selama ini. So, saya tak bolehlah lagi berperangai macam dulu. Asyik tidur dalam kelas, kerja sekolah tak siap, dan lewat hantar. Yang paling penting, jangan ponteng perjumpaan kelab dan persatuan. Bila dah dekat nak tamat sekolah ni, baru saya sedar bertapa pentingnya markah kokurikulum. Bila saya tahu buku rekod kokurikulum hilang baru saya panik dan risau. Bukan apa, markah kokurikulum juga diambil kira untuk melanjutkan pelajaran nanti. Sekarang ni, markah kokurikulum saya rendah sangat. Ya Allah…..bertapa gelisahnya hati ini. Mungkin saya patut lupakan markah tu sebentar dan berserah kepada yang Esa. 

Ada benda yang lebih penting saya patut buat, iaitu SPM. Markah peperiksaan saya masih di tahap rendah saya patut berusaha dengan lebih gigih dan bersungguh-sungguh lagi. Walaupun saya berjaya menghapuskan ‘dakwat merah’ dan tinggal satu lagi iaitu add math, tapi tetap tidak cukup. Tak kan lah saya nak bawa balik tunjuk kat mak ayah keputusan yang cukup-cukup makan saja. Mereka inginkan saya mendapat keputusan yang cemerlang dan berjaya bila dewasa nanti. Mereka dah banyak berkorban demi saya dan adik. Ya Allah, malunya…..

Mulai tahun depan saya akan berusaha dengan bersungguh-sungguh demi mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM untuk mengembira mak ayah, demi masa depan saya dan yang paling penting demi kejayaan Islam. Allah Huakbar !!!!

No comments:

Post a Comment

Komen lah ye...
Satu pun jadi...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT@2011-2012 runanivle[dot]blogspot[dot]com