LinkExchange

Menu Bar

Button

Ringan

who's.amung.us

Twitter Bird

Sunday, 1 January 2012

Hilang 17 Tahun, Cincin Kahwin Ini Akhirnya Ditemukan

STOCKHOLM- Kehilangan cincin kahwin tentu menimbulkan kesedihan tersendiri bagi si pemiliknya. Begitu juga yang dirasakan oleh Lena Pahlsson. 


Wanita asal Sweden ini kehilangan cincin kahwinnya pada tahun 1995 lalu. Lena meninggalkan cincin kahwinnya di meja dapur ketika dia sedang sibuk menyiapkan makanan untuk perayaan Natal. Namun tiba-tiba saja cincin kahwin itu hilang.


Lena dan suaminya sudah mencarinya ke berbagai tempat selama dapurnya mengalami renovasi,namun mereka tidak berhasil menemukannya.


Kejutan menyenangkan terjadi Oktober lalu ketika Lena tengah berada di perkebunan sayur milik keluarganya. Tanpa sengaja Lena melihat cincin kahwin miliknya terlilit di sebuah carrot.


"Mungkin cincin itu terjatuh di dalam pupuk kompos atau ke dalam tempat sampah dan tanpa sengaja dimakan oleh binatang yang biasanya menyelinap ke dapur untuk memakan makanan sisa," ujar Ibu Lena, Ola seperti dikutip upi.com, Jumaat, (30/12/2011).


Setelah menemukan cincin kahwin miliknya, Lena akan akan membawa cincin tersebut ke kedai perhiasan untuk menyesuaikan ukuran cincin dengan jarinya yang telah berubah sejak tahun 1995 lalu. (kha)
(rhs)



Sumber



1 comment:

  1. wahhh .. ingt lagi pasal cincin tuh even dah 17 tahun .

    ReplyDelete

Komen lah ye...
Satu pun jadi...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT@2011-2012 runanivle[dot]blogspot[dot]com