LinkExchange

Menu Bar

Button

Ringan

who's.amung.us

Twitter Bird

Thursday 17 November 2011

Amuk disuruh ambil SPM


KUALA LUMPUR: Seorang remaja lelaki 17 tahun sanggup mengugut membunuh bapanya menggunakan besi hanya kerana disuruh pergi ke sekolah bagi menduduki peperiksaan Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM), pagi kelmarin.
Dalam kejadian 9.45 pagi di rumah mereka di Pantai Dalam, di sini, remaja itu dikatakan tiba-tiba mengamuk selepas dinasihatkan secara baik ke sekolah mengambil peperiksaan oleh bapanya yang berusia lingkungan 40-an.

Menurut sumber, ketika kejadian, remaja terbabit sedang menonton televisyen di ruang tamu rumah sebelum diarah bapanya supaya bersiap ke sekolah bagi menduduki SPM.


“Remaja itu enggan pergi ke sekolah kemudian bertindak melulu memarahi dan memaki hamun bapanya menyebabkan keadaan menjadi tegang serta pertengkaran berlaku antara dua beranak terbabit,” katanya.

Sumber berkata, remaja terbabit yang berkeras tidak mahu ke sekolah untuk menduduki peperiksaan kemudian hilang pertimbangan sebelum mencapai sebatang besi dan cuba menyerang bapanya.


“Bagaimanapun, tindakan remaja itu berjaya dihalang ibunya. Remaja itu turut mengugut membunuh bapanya menggunakan besi berkenaan jika terus mendesaknya ke sekolah,” katanya.




Hampa dengan tindakan dan sikap keterlaluan anaknya itu, bapa berkenaan kemudian terus keluar dari rumah.

Bimbang keadaan menjadi lebih serius, ibu remaja itu membuat laporan di Balai Polis Pantai, di sini.


Difahamkan, selain mahukan tindakan diambil terhadap anak lelakinya itu, ibunya mahu anaknya itu dirujuk ke pusat pemulihan akhlak untuk mengelakkan sebarang perkara lebih buruk terjadi.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan dan siasatan lanjut sedang dilakukan.



Sumber









No comments:

Post a Comment

Komen lah ye...
Satu pun jadi...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT@2011-2012 runanivle[dot]blogspot[dot]com